Neljän päivän helvetti nimeltä lentoemäntädieetti

Töitä, kaupassa käyntiä, perhe-elämää, hoitamattomia asioita ja jossain välissä lentoemäntäpitäisi treenatakin?! Mistä löytää aika liikuntaan? Syksyllä tuli aivan mieletön väsymys, joka vaan kesti päivästä toiseen. Söin rautavalmisteita, vitamiineja mutta väsymys vaan jatkui. Päätin jättää hetkeksi aikaa kaiken muun sivulle paitsi pakolliset tehtävät päivässä eli myös kuntoilu ja terveellinen ruokavalio sai siirtyä hetkeksi sivuun ja stressi niiden suorittamisesta tai niiden väliin jäämisestä.  Nyt on kuitenkin akut täynnä virtaa, mutta olotila muuten huono minkä huomaan myös heijastuvan perheeseeni koska itse voin huonosti. Itse en ole pikadieettien puolestapuhuja, mutta päätin kuitenkin ottaa yhden pikadieetin testiin ”myytinmurtaja” mielessä, josta myös kirjoitan tässä neljän päivän aikana.
Eli dieetin minkä valitsin on neljän päivän mittainen lentoemäntädieetti.
Kyseisellä dieetillä luvataan jopa 5 kg:n pudotusta neljässä päivässä. On sanomattakin selvää, että lähes kaikki pudotetusta painosta on nestettä.

 

Lentoemäntädieetin ruuat

Jokaisen päivän aamupalaan kuuluu puolikas greippi, kahvia tai teetä. Päivän aikana, aterioiden yhteydessä ja välissä juodaan runsaasti vettä.

Päivä 1
Lounas: Vihreää salaattia, tomaatti, omena ja purkillinen tonnikalaa.
Päivällinen: 170g vihreitä papuja, 2 keitettyä kananmunaa ja puolikas greippi.

Päivä 2
Lounas: salaattia, 200g paistettua broileria, 1,5dl tomaattimehua
Päivällinen: 1,5dl kukkakaalia, 1,5dl kurkkua, 170g vihreitä papuja, ananasta omassa mehussa

Päivä 3
Lounas: jauhelihapihvi 125g, sellerinvarsi,  vihreää salaattia ja omena
Päivällinen: 200 grammaa broileria, tomaatti, 1,5dl sokeritonta ananasmehua

Päivä 4
Lounas: 2 keitettyä kananmunaa, 170 grammaa vihreitä papuja, 1,5dl tomaattimehua.
Päivällinen: 200 gramman kokolihapihvi, tomaatti, vihreää salaattia, 1,5dl ananasmehua.

salad-colour

Tänään on menossa dieetistä päivä nro 3.
Itse olen ajoittanut ruokailut siten, että aamupalan syön klo 8.00, lounaan klo 14: ja päivällisen klo 18:00.
Ensimmäinen dieettipäivä tuntui eilen aikamoiselta kärsimykseltä. Näläntunne oli ajoittain aika kova, mutta vettä juomalla suurin nälän tunne onneksi siirtyi. Nälän tunteesta huolimatta illalla tuli otettua vielä sauvat ja käytyä muutaman kilometrin sauvakävelyllä.
Toisen päivän dieetti tuntui jo aavistuksen helpommalta. Päivän mittaan monessa kohtaa oli pääsärkyä ja aavistuksen heikko olo.
Fiilikset ja odotukset kolmannelle päivälle ovat hyvät. Aamuinen näläntunne oli pienentynyt huomattavista aiempiin verrattuna. Vettä olen päivittäin juonut n. 5 litraa ja käynyt 2 ensimmäisenä päivänä aerobisella lenkillä. Toivottavasti lauantai aamun tulokset ovat positiivisesti yllättävät 🙂 Itselläni lähtöpaino oli 80 kg.

Oletko itse ollut pikadieetillä? Mitkä olivat ovat fiilikset ja tulokset kyseisestä dieetistä?

terkuin Toni

 

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s